ruif-atervandarmatch

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Återvändarmatch 2013

Av Admin Ruifs återvändarmatch - 11 augusti 2013 18:15

Ruifs återvändarmatch 2013
Då var Ruifs återvändarmatch färdigspelad.  Resultatet slutade med dagens av upplaga av Remsle UIF vann med 6-3

i en match som jag tror var uppskattat av alla som var på plats.   Glädje var något som sammanfattade matchen på ett bra sätt.

Historien om årets återvändarmatch!
Började redan i april då jag började leka med tanken att Ruif skulle arrangera en återvändarmatch där dagens a-lag skulle spela match mot gårdagens ruif-stjärnor.  Jag tog tanken om en återvändarmatch vidare och diskuterade saken med Ruifs-styrelse.  Måndag den 20 maj klubbades det för att det skulle bli en återvändarmatch sommaren 2013.
2 månader med mycket jobb var som stod på tapeten efter att det blev klart att vi skulle ha en återvändarmatch 2013.

Sökande efter gårdagens ruif-stjärnor hade inletts och redan efter 4-5 dagar så hade jag ett lag med 13st spelare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Nu är det klart vilket datum årets idrottshändelse kommer att genomföras.  Onsdag den 22 juli ringa in datumet i  era  kalendrar.  Redan idag kan ni börja anmäla er till återvändarmatchen mellan återvändare från Ruif och återvändare från Laif.  Varf...

Av Admin Ruifs återvändarmatch - 23 augusti 2014 20:07

Efter suttit ner och diskuterat så har Långsele AIF och Remsle UIF representanter för respektive återvändarlagkommit fram till ett speldatum för den prestigefulla återvändarmatchen: RUIF:s återvändare vs LAIF:s återvändare.Vad kan man förvänta sig? N...

Ruifs återvändarmatch 2014 inställd!Det är med stor sorg jag måste meddela att det inte blir någon återvändarmatch detta år.Jag hoppas ni förstår jag är den som är mest ledsen över att det inte blir någon återvändarmatch detta år.Har verkligen gjort ...

   Fjolårets återvändare Vad tiden går det känns som att fjolårets match var igår. Men nu är det äntligen dags för att börja ladda inför årets återvändarmatch som även detta år kommer att avgöras lördag den 19 juli.Så har ni spelat i Remsle UIF o...

Av Admin Ruifs återvändarmatch - 17 oktober 2013 19:37

Söndag den 29 december är det dags för inomhus-fotbolls-turneringen Nyårscupen 2013.Detta är en turnering där man inte behöver tillhöra ett lag för att få deltaga.Det vore jätteroligt om vi kunde anmäla ett lag med fd-ruif spelare.Kan vi få ihop till...

Ruifs återvändarmatch